Ideja automatskog mjenjača postoji još od ranih 1900-ih. U to vrijeme, praktičnost je bila primarni prioritet.
Bilo je uspješnih dizajna, ali nisu bili dovoljni za masovnu proizvodnju. Prvi automatski mjenjač pojavio se 1904. godine, a izradila su ga braća Sturtevant.
Izvorno je bio opremljen s dva stupnja prijenosa za vožnju naprijed i jednim stupnjem prijenosa za vožnju unatrag. Što se tiče njegovog rada, ako se broj okretaja motora povećao, mjenjač se prebacio u viši stupanj prijenosa, a ako se smanjio, u niži stupanj prijenosa. Nažalost, serijska proizvodnja nije se mogla odvijati jer tadašnja proizvodna tehnologija to još nije mogla omogućiti.
Možemo zahvaliti Mađarima na značajnim rezultatima!
Henry Ford nije htio prihvatiti neuspjeh braće Sturtevant, pa je naručio od Józsefa Galamba da dizajnira automatski mjenjač koji bi se mogao ekonomično proizvoditi, bio bi malih dimenzija i jednostavan za rukovanje.
Jedan od uvjeta za uspjeh bio je postizanje novih rezultata u metalurgiji. U biti, morali su kombinirati vanadij s čelikom. Miješanje samo 2 dijela na tisuću vanadija s čelikom dalo je strukturi pet puta bolju otpornost na dinamičko naprezanje.
Ford je na kraju patentirao leguru kroma i vanadija. To je rezultiralo lakšim i izdržljivijim strukturama. Međutim, mjenjač koji je izumio József Galamb zapravo nije bio potpuno automatski, vozač je morao mijenjati brzine pomoću papučica.
Međutim, to je ipak bio značajan korak naprijed u automobilskoj industriji. Rješenje je ponovno bilo djelo mađarskog izumitelja, Lászla Bíróa. Otac kemijske olovke kupio je sportski automobil Bugatti 1930-ih.
Nakon godinu dana rada, patentirao je svoj izum, što je primijetio General Motors. General Motors je kupio patent kako bi mogao lansirati vlastiti poluautomatski mjenjač. Godine 1939. lansirao je Hydra-Matic, pretka današnjih automatskih mjenjača, koji je imao četiri stupnja prijenosa naprijed i jedan stupanj prijenosa unatrag.
Godine 1956. predstavljena je poboljšana verzija, Jetaway Hydra-Matic, koja je također imala slovo P, što znači parkiranje (park). Uspjeh automatskih mjenjača nastavlja se od tada!
Međutim, bilo da se radi o automobilu s automatskim ili ručnim mjenjačem, korisne dodatke (ručice mjenjača, suknjice mjenjača) i opremu možete pronaći na stranicama web trgovine peppi.hu.
U sljedećoj objavi pogledat ćemo kako se situacija promijenila nakon 1950-ih.